28 Kasım 2011 Pazartesi

Derviş ve Suya Düşen Akrep


Derviş suya düşen akrebi kurtarmak ister...
Elini uzatınca akrep sokar;
Derviş tekrar dener, akrep yine sokar..
Bunu görenler dayanamaz dervişe:
"İyilik yapmak istediğin halde sana zarar verene daha ne diye yardım edersin." der.
...
... Dervişin cevabı mânidardır:

"Akrebin fıtratında sokmak var,
benim fıtratımda ise yaratılanı sevmek, merhamet etmek;
o fıtratının gereğini yapıyor diye...
Ben niye fıtratımı değiştireyim ?
İyilik... merhamet... vicdan...
...Gibi saatlerce sayabileceğimiz onlarca güzel duygu barındırmaktayız ruhumuzda.
Bunların bazıları öyle güzel zamanlarda kanat çırpıyor ki o zaman yaşama sebeplerimiz, umutlarımız, tahayyüllerimiz de kanatlarını alııp en güzel yerlere götürüyor bizleri...

7 yorum:

  1. Siteni ve paylaşımlarını çok begendim. eminim yüreğin de çok güzel. okuyup ta yazmadan edemedim...

    YanıtlaSil
  2. Yüreği güzel olan insanların, gözleri ve düşünceleri de güzel oluyor haliyle.. Bu sizden yansıyan bir güzellik olsa gerek. Güzel yorumlarınız ve düşünceleriniz için teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  3. Keşke olabilsek... Allah cc razı olsun...

    YanıtlaSil
  4. Bu hikaye mevlanaya ait sanırım ?
    Sizcede benzetmede hata yokmu.ana fikir sosyal iletişim ile alakalı ise eğer fıtratının geregini yapan akrep insana benzetilinlince hikayenin bir anlamı olmuyor.fıtratının geregini yapmamış oluyor iyilik yapana kötülükle karşılık vererek ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yanlış değilse eğer bende öyle biliyorum.
      Aslında okurken akrebi insan olarak değil de akrep olarak değerlendirince aynı anlam çıkmıyor. İnsanın fıtratında hem iyilik hem kötülük var ama akrepten aynı şey beklenmiyor.

      Sil
    2. cok guzel ve anlasilir bir aciklama olmus. daha guzel anlatilamazdi. tebrik ediyorum.

      Sil
  5. Başarılar blogger arkadaşım paylaşımların güzel

    YanıtlaSil

Gönlünden geldiği gibi!

Herkese Selam

Önceden fotoğraflar biriktirir, taslaklar oluşturur en çok da yazıp silmek, bazen kendime saklamak, bazen anı oluşturmak istediğimde blog sa...