15 Mayıs 2012 Salı

Suluhan Çarşısı


Ankara'nın Ulus semtini ne kadar sevdiğimi daha önceden söylemiştim :)
Ulus'taki hâlin çıkışının tam karşısında Suluhan Çarşısı'nın tabelasını görebilirsiniz.
Belki ilk görüşte pek sıcak gelmeyebilir. Ama merdivenlerden inip içeri girdiğinizde karşınızda ki çarşının tarih koktuğunu farkedebilirsiniz.
Çarşının tam ortasında olan mescid mükemmel!


Ulus'a o gün ablam istediği için gitmiştik. Ben öyle koştur koştur gezmeyi pek sevmem.
Şöyle aheste aheste doya doya gezmeliyim :)
Ablam buna müsade etmedi tabi.
Evli, çocuklu olunca sorumluluklarda değişiyor.
Bu seferlik dediğin gibi olsun dedim :)



Yakaladığım bir kaç kareyide sizinle paylaşmak istedim.
Bu kolyeler çokkk güzeldi. Gözüme bir kaç tanesini kestirmiştim bile ama ahh abla alacağım olsunn !!
Çarşının içinde o kadar çok incik boncuk satan yer var ki bazı dükkanlar özellikle ışıl ışıl.
Fiyatlarda genelde gayet uygun.




Oturan şirin biblolara, kuğulara bayıldımm. Kim bilir içerde ne güzellikler vardı..


En çok bura için gideceğim bir daha ki sefere.
Ahşap yakma sanatı şahane birşey. Burada gördüklerimde çok güzeldi.
En son geçen sene Ramazan ayında Hacı Bayram Camii'ne açılan fuarda görmüştüm kendilerini. Ama böyle güzel, minik, şirin yerlerde olabileceklerini tahayyül edememiştim.


Suluhan'ı eminim bilenler çoktur. Bilmeyenler için tavsiye edebilirim.
Ben doya doya gezemedim, siz gezersiniz inşAllah :)
Hayırlı ve mutlu günler!!

23 yorum:

  1. Ahhh ahhhh ablani cok iyi anlayabiliyorum. Kadin hele de benim gibi gezmeyi seven bir kadin anne olunca once bi adapte olamiyor o sipsak gezmelere sonra da zaten yasi gecip gidiyor ve icinde kaliyor insanin o aheste aheste gezmeler. suluhan'a simdiye kadar bir kere gidebildim onda da bebek arabasiyla oldugum icin biraz eziyet cektim aklimda onca cincik boncugun da kalmasi cabasi. ufakligi krese vereyim didik didik edicem o dukkanlari. post ve resimler icin sagol inan kendi gezdigimden daha cok sey anladim suluhandan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Annelerin hakkını nasıl öderiz bilmiyorum, Allah başımızdan eksik etmesin annelerimizi :)
      Kreşden sonra rahat edersin inşAllah, o zaman aklında kalan tüm incik boncuğun fazlasını dahi göreceğine inanıyorum :)
      Resimler biraz az oldu ama beğenmene çokkk sevindimm :)
      Çok teşekkürler, sevgilerr :)

      Sil
  2. Ben de çok seviyorum Ulus'u, ve de özellikle Suluhan'ı :) Ulus'a ne zaman yolum düşse uğramadan edemem, bahçesindeki çay ocağı ise enfes çay demler :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşAllah bir dahaki sefere çayından da içerim Mayacanımm :)
      Suluhan'a uğramadan geçilmez :))

      Sil
  3. bende çay bahçesin, çok severim.oraya otur ve ulus halkını izle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşAllah Ulusa geniş bir zamanda gittiğimde yapacağım ilk iş Suluhan çay bahçesine uğramak olacak :)

      Sil
  4. Suluhan'a bende bayılırım.
    Dükkanların tıka basa dolu oluşu binası falan Osmanlı çarşısı gibi gelir bana
    Sanki kaç kere gördüysem Osmanlı çarşısını da:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) İçeri girdiğimizdeki atmosfer bize içimizde Osmanlı'ya dair yaşattıklarımızı hatırlatıyor olabilir.

      Sil
  5. ankarada gidecek yerler yok diyenlere inat böyle paylaşımlar artsın ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında bende öyle düşünenlerden ve sonradan fikri değişenlerdenim :)

      Sil
  6. bizim eminönündeki çarşılara benzıyomuş merak ettim :)

    YanıtlaSil
  7. Ankara yı görmek kısmet olmadı ama soludum biraz olsun sayende...güzel anlardan,güzel kareler,emeğine sağlık.sevgilerle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşAllah gelirsin Ankara'ya eminim daha görülmesi gereken değişik güzellikte bir çok yeri vardır.
      Çok teşekkür ederim, beğenmene sevindim :)
      Sevgiler :)

      Sil
  8. Bilmiyorum bu kaçıncı ödülün olacak ama gönlümden sana bir ödül koptu vermek istedim, sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu ilk ödülüm olacak inşAllah bizim ev :)
      Teşekkür ederimm sevgiler vee öpücükler :)

      Sil
  9. BAYILDIM RESİMLERE ÇOK GÜZEL KARELER CANIM İNŞALLAH BİRGÜN NASİP OLURSA GELİR GEZERİZ BURALARI..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşAllah geldiğin zaman burayı ve daha birçok yeri gezeriz Ebru ablacım ekliyorum listeye :)

      Sil
  10. Sayın blog yöneticisi paylaşımlarınızı çok başarılı ve profesyonel buluyoruz. Ambulans uçak firması olarak paylaşımlarınızın devamını bekleriz.

    YanıtlaSil
  11. Of of bir de ben gezebilsem :)

    YanıtlaSil
  12. ankarada mı gezilecek yer yok diyorlar onlar buraya gelseler ölürler heralde asıl burda yok bir gazi caddesi var oda hemen bitiyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle öyle Ankara'da da pek az :)
      Güzeldir sizin oralarda..

      Sil

Gönlünden geldiği gibi!

Herkese Selam

Önceden fotoğraflar biriktirir, taslaklar oluşturur en çok da yazıp silmek, bazen kendime saklamak, bazen anı oluşturmak istediğimde blog sa...