1 Haziran 2015 Pazartesi

Nikah İşlemleri

Düğün hazırlıkları köşesi oluşturmaya karar verdim :)
Bu süreç de konuşmaya, paylaşmaya, bilmediklerini öğrenmeye çok ihtiyaç oluyormuş.

Nikah işlemlerini tamamladık.
Günümüzü belirlemiş olduk.
Aslında bu süreci anlatmaya gerek var.
İş yerinden izin almak bu süreçlerde sıkıntı olduğu için internette ön araştırma yapmaya başladığımda yeterli bilgilere ulaşamadım.
Belki böylelikle benim gibi keşfe çıkanlara yardımcı olmuş olurum ^.^

İlk iş sağlık ocağına gitmek oluyor.. sağlık ocağına gidip, bu sene de ne çok evlenen varmış yahu! diyorsunuz ama asıl bomba nikah dairesinde oluyormuş.
Gerekli evrakları (*6 adet fotoğraf *sağlık raporu *2 şer adet kimlik fotokopisi) tamamladıktan sonra nikah dairesine gittik.
Aslında biz öncesinde belediyeye, muhtarlığa da gitmiştik nüfus kayıt sureti için hiç gerek yokmuş.
Belgeler elimizde olmasına rağmen istemediler..
Bağlı olduğumuz belediye dışında farklı bir belediyeye ait nikah salonunu tercih ettik.
O yüzden gerekli olan tek şey bağlı olduğumuz belediyeden izin kağıdı almak oldu.
İzin kağıdı ile birlikte nikahımızın gerçekleşmesini istediğimiz belediyeye gittik.
Sadece nikah ücretini ödeyerek günü belirleme işlemi kalmıştı,
Onu da halledince rahat bir nefes aldık.
Ve bir gün içerisinde nikah işlemlerini böylelikle tamamlamış olduk.


İşlemler esasında göründüğünden daha kısa sürüyor.
Tüm gününü harcamak istemeyenler için, yarım gün yeterli oluyor.
Biz bilgisizliğimizden dolayı tüm günü heba etmiş olduk, siz etmeyin ^.^


*** Bizim bir de nikah işlemleri sonramız var..

Geçen haftalarda nişanlı kişisini nikah dairesinden arayıp, 'nikah dairesi sizin nikah tarihinizden önce yıkılacak... eğer isterseniz sizi farklı bir yere yönlendirebiliriz veya evraklarınızı alabilirsiniz' demişler. Çok şaşırarak şaka olduğunu zannettim :) değilmiş..
Bize sundukları yeri kabul ettik. Nikah tarihimiz aynı kalsa da saatimiz ve yerimiz değişti.
Bu hadise de benim şimdiden strese girmeme sebep olmaya yetti :)
Her işin hayırlısını istiyoruz, bunda da bir hayır vardır muhakkak dedik.

Allah, bize, isteyen ve bu hazırlıkların içinde olan herkese kolaylıklar verip,
tamamına ermeyi nasip etsin.



2 yorum:

  1. oy benim kuzuma. düğün yakın mı öyle *.* Allah işinizi rast getirsin. Nikah dairesi yıkılcak diye okuyunca bende şaka sandım ahah :D hayırlısı olsun. kocaman öpyüyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaman çok hızlı ilerliyor çok teşekkür ederim canım benim Allah razı olsun :)
      Bu arada inşallah sende o tarihlerde burada olursun diye duamı araya sıkıştırayım ^.^

      Sil

Gönlünden geldiği gibi!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...