14 Ocak 2014 Salı

Küçük Misafir

Geçen gün evimize küçük bir misafir geldi.
Sevimli, tatlı kendi yeğenim yaşında mini mini bir kız..
Kendini ifade edebilen çocuklara hayranlığım hat safha da olduğundan minik misafirimizi pek sevdim.
Kendi aramızda ki sohbet esnasında minik kız Yasemin abla benim de başımı kapatır mısın diye ısrar edince dayanamadım.
Öyle yakıştı, öyle tatlı oldu ki anlatamam :)
Maşallah, o minik gitti bize farklı bir güzel geldi sanki. 
Diğer misafirlerle sohbet ederken laf arasında Allah bana bir kız evladı nasip ederse 9 yaşında tesettüre girmesini isterim demiştim :)
Bizim minik bu lafımı unutmamış, biz de annesi gelene kadar eşarbını açmaya kıyamadık haliyle.
Ama biliyorum ki bu miniğin annesi hiç sevmez böyle şeyleri, kapanmasını istemez, çocuğumun aklını karıştırmayın der! der de der yani...
Tahmin ettiğim gibi oldu
Tepki şakalı makalı minik kıza boll tembihli oldu.
Aman kızım! dedi anne, sakın!
Ben hayattayken asla!
Bir de küçük kız, o zaman 9 yaşına gelince kapanırım! dedikten sonra annenin yüz ifadesini tahmin edersiniz...
Beni neyin beklediğini biliyor olmama rağmen üzüldüm evet.
Böyle miniklere sevinsem de böyle bağnaz annelere üzülüyorum.
Sonra aklıma en sevdiğim Ayet-i kerime geliyor.....
Blogu açtığım günden beri ekranın sağ köşesinde duran Ayet-i Kerime



"Sen sevdiğini hidayete erdiremezsin; bilakis, Allah dilediğine hidayet verir ve hidayete girecek olanları en iyi O bilir." (Kasas, 56)


Not: Resim netten alıntı, minik kızın resmini koyamazdım..zira annesi ikimizi de yer :)


15 yorum:

  1. Nasıl üzüldüm.. Ciğerimden bir parça koptu gitti sanki... Tesettürle 17 yaşında buluşan ve şuan için o yaşımı oldukça geç bulan biri olarak özellikle annenin bu hali beni daha da üzdü... Zira annem bana tesettür farz olduğundan beri rica minnet tesettüre girmemi söylerdi ve ben asi olurdum... Şimdi keşkeler var zihnimde, ve tabii geç de olsa tesettürle kendi kimliğimi buluşumun özünde yatan hamd duygusu... Rabbim o günahsız miniğin annesinin kalbine tesettür ve namaz aşkı koysun. Rabbül alemin "kun feyekün" derse herşey olur, hem başka müslüman kardeşlerimizin gıyabında ettiğimiz dualar kabul olunur Allahın izniyle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle geç kalan yorumlar için çok özür dilerim, internette ki sıkıntıdan dolayı böyle oldu.

      Maalesef o keşkeler hep var. Ne mutlu sana yine de daha geç olmadan ibadetin güzelliği ile buluşmuşsun. Ben çok daha geç kalmışım onun üzüntüsü başkadır.
      Bu güzel yorumun için çok teşekkür ederim..
      Anne için de amin diyorum, inşallah..

      Sil
  2. Rabbim hidayet versin böyle insanlara.. O minik kızın içinde varsa annesi engel olamaz bence

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aminnn inşallah canım benim.

      Sil
  3. sana her uğradığımda, önce o ayeti okuyorum ve her seferinde ne kadar doğru olduğuna iman ediyorum..
    imani boyuttaki farkındalıklar yaşamımızı şekillendiriyor işte böyle yaseminim.. bir tarafta küçük yaştan sevdirmeye, öğretmeye, alıştırmaya çalışanlar.. bir tarafta ben yaşadığım sürece asla diyenler.. aslında böyle durumlarda söylenecek çok şey var lakin herkesle konuşulmuyor.. rabb'im onları hidayete erdirsin bizlere ise salih evlatlar yetiştirebilecek iman ve basiret versin..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle hayalotobüsüm farkındalıklar yaşamımızı şekillendiriyor yürekten katılıyorum
      Ayrıca çok haklısın herkesle konuşulmuyor, yapıcı olayım derken yıkıcı olmaktan korkuyor insan.
      Amin, inşallah!

      Sil
  4. öyle bağnaz anneler malsefki halen devam ediyor tıpkı bu sıcakta nasıl kapatıyorsunuz daha gençsiniz dedikleri gibi küçük çocuklara pek bir yakıştırıyorum ben başörtüsünü pek tatlı oluyorlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet haklısın bu sıcakta nasıl kapanıyorsunuzlara çok benziyor aslında.
      Bize de yanlışlarımızı düzeltecek iman gücü versin inşallah Rabbim.
      Küçükler de çok daha tatlı oluyor, bence de :)

      Sil
  5. 9 yaşında tesettür. yani daha minicikken kendini yok saymayı öğreteceksiniz! pes!!

    YanıtlaSil
  6. Rabbim inşallah annesine de Hidayet nasip eder ve bu minik kuşta zamanı geldiği vakit örtüyü aksesuar olarak değil tam iman edip o şuurla örtünür.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aminn, inşallah.
      O şuurla örtünenlerden olmak bize ve herkese nasip olsun.

      Sil
  7. böye şeylere çok üzülüyorum.çocuklar islam fıtartı üzerine doğduğu için o örtüye kendilerini yakın hissediyorlar ama ebveynler çocuğun fıtratını bozuyorlar :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle ebeveynler bozuyor o fıtratı.
      Zorlaştırmayın kolaylaştırın kısmın da bir yanlışlık yapılıyor ama o yanlış bir türlü düzeltilmiyor.

      Sil
  8. Resım cok tatlı olmuş maasallah. ıns buyudugunde aılesıne rağmen Allah hıdayete erdırır Allah yolunda hanım bır kız olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aminn inşallah. Temiz kalbini koruyabilir inşallah.
      Sevgiler :)

      Sil

Gönlünden geldiği gibi!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...