21 Aralık 2011 Çarşamba

İbn Rumi

رأيت رؤياً عجيبة!.../ ...!acâyip bir rüyâ gördüm!... râeytu ru'yân 'acîbe
رأيت الدهر يجرح ثم ياسو > Gördüm ki zaman yaralıyor, acıtıyor sonra
يعوض او يسلي او ينسي > Telâfi ediyor ya da teselli; veya unutturuyor
ابت نفسي الهلوع لفقد شيء > Kararlı ol tedirgin ruhum, elinden kaçırdığın şeyde
كفى حزنا لنفسي فقد نفسي >Yeter üzüldüğün kendine, kaçırdığın kendindir


şiir abbasi dönemi şairlerinden İbn Rumi'ye ait Aslen Rum olan şair 836′da Bağdat’ta doğdu. Mutedid’in veziri Hüseyin Kasım’ı bir şiirinde yerdiği için zehirletilerek öldürüldü Zehirlendiğini anlayan İbn er-Rumî gitmek için ayağa kalkar. Vezir: “Nereye gidiyorsun?” diye sorunca, “Gönderdiğin yere.” cevabını verir Vezirin “Babama da selâm söyle” demesi üzerine ise “Cehenneme gitmiyorum” diye yanıt verir...


2 yorum:

  1. haha agzinin payini almi$ vezir !
    bilmiyorum fakat ye$ilçam filimlerinden gorerek yaziyorum, vezirler hepmi boyle giciklardi acaba ?!

    $iirleri çok severim, ayrica kendime ait çokca $iirlerim vardir..

    blogunu takibe aliyorum guzelim, in$aallah seni kendi blogumada beklerim ;)

    YanıtlaSil
  2. :))) Evet katılıyorum hep bir iticilik var ruhlarında.
    İnşaallah bizde sizin blogunuzda yazmış olduğunuz şiirleri okuma fırsatı yakalayabiliriz efendim :)
    Davetinize de hemenn icabet ediyorumm :)) Sevgilerrr hoşçakalın.. :)

    YanıtlaSil

Gönlünden geldiği gibi!

Kalbimin kırılan yerlerinden onarılmak isterdim.  İzi silinsin, yaralarım görünmesin. Hafızam yerinde dursun ama beynimin içi sussun isterdi...